Cloud CBS Anker

Crabby

Rots en Water

Wat is Rots en Water?

Wij spreken de Rots en Water taal.

Wat is Rots en Water?

Rots en Water is een psycho -fysieke weerbaarheidstraining voor jongens en meisjes uit het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs, voor de jeugdhulpverlening, de jeugddetentie en de GGZ. Rots & Water is een puur Nederlands programma, ontwikkeld door Freerk Ykema, dat momenteel wereldwijd wordt ingezet in de begeleiding van jongens en meisjes. Rots en Water is een wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek.

Wij spreken de Rots en Water taal doordat wij twee trainers op onze school werkzaam hebben. Deze trainers brengen het gedachtengoed de school in.

Door middel van fysieke opdrachten en een reflectie hierop willen we kinderen laten ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Hierdoor zetten we kinderen in hun kracht. De kinderen worden zich bewust van zichzelf maar ook van de ander hetgeen een positieve bijdrage levert aan de sfeer in de groep. De kinderen leren hun eigen kwaliteiten in te zetten maar ook die van hun klasgenoten te benutten. We werken naar een fijne sfeer in de groep waarbinnen de kinderen zich gewaardeerd, betrokken en veilig voelen.

Waar vind ik nog meer informatie?

Voor meer informatie over het Rots en Waterprogramma verwijzen we u naar de site van Rots en Water: www.rotsenwater.nl U kunt hier ook een documentaire bekijken.

Octopus